Mitt hemland


För någon timma sen fick jag veta av min kusin att chile hade fått jordbävning. Min släkt är där ute och jag vet inte om de lever.
Min moster har setat uppe hela natten och försökt få kontakt med de men vi fick nu veta att min mormor lever och min morbror men resten vet vi inte än. Det är jobbigt att veta att de är där ute, kanske skadade och vi inte kan göra någonting. Man känner sig hopplös och egoistisk för att vi har mat vilket de kanske inte har nu.
Om jag kunde skulle jag ta ett flyg och komma dit för att hitta min släkt men det kan jag inte. Jag har inga pengar så det räcker till ett flyg dit.
Jag älskar min släkt även om jag bara träffat hälften av de 2 gånger. Jag kommer ihåg alla och jag vill inte förlora en enda. Jag vill att alla ska vara vid liv. Jag blir ledsen för att min mamma och min moster är förkrossade, jag känner med de. Jag vill inte se de lida så, jag vill inte ens se de lida. Man vill inte att ens mamma och moster ska sluta äta och vänta tills de får ett svar från Chile. Det vågar jag inte ens se. Jag hoppast också att det inte kommer att hända. Jag vet inte vart jag skulle vända mig till om det skulle bli så.

nu spridet det tårar i ögonen, typiskt..
Jag som försöker hålla mig stark. Det går inte hålla sig stark.. Inte när man ser bilden av sin egen mamma har slutat ätit och vill inte ha kontakt med med oss eller någon annan. Det vill man inte se.
Jag hoppast och tror att de lever och är oskadda, de flyr för det som kommer att hända snart, Tsunamin.
Enligt presidenten i Chile, Michele Bachelet kommer det att komma en tsunami, skulle det komma en så hoppas jag att de flyr mot bergen. Alla.
Det är hemskt att ett jordskalv har kommit och snart kanske Tsunami kommer.

Jag försöker iallafall hålla mig lugn och vänta på att mamma ska komma hem från jobbet så hon kan vila ut och sen tänka på nåot annat. Jag tror inte att det är så speciellt bra att arbeta om man har tankarna som flyger runt i huvudet.

Mami, te amo realmente mucho y yo me siempre vas a estar en tu lado, Tu es de los padres unico que estas en la vida, yo me vas a luchar por no perderte mami <3




            Syster                    Mamma                        Jag





                                                    Mamma

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas det ordnar sig vännen, jag tänker på dig och din familj! var stark! <3

2010-02-27 @ 18:59:14
URL: http://amandalowenborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0